Automobilový trenažér Telmax AT-227 je simulátor, určený na praktický výcvik v technike jazdy motorovým vozidlom a nácvik zvládania dopravných situácií. Nadväzuje na dlhoročné skúsenosti slovenských autoškôl s predchádzajúcimi modelmi AT-208 a AT-217.

Kabína trenažéra je namontovaná na pevnom oceľovom ráme, palubné prístroje a ovládacie prvky ako je volant, radiaca páka, spojka, plynový a brzdový pedál, ovládače smeroviek a svetiel, ručná brzda a bezpečnostný pás, sú prevzaté zo Škody Fabia III. generácie. Sedadlo je polohovateľné a ergonomicky nastaviteľné. Kolieska s aretáciou, umiestnené na ráme, umožňujú jednoduchú manipuláciu. Všetko reálne zodpovedá skutočnému pracovisku vodiča, čo umožňuje získať základné návyky nevyhnutné pri bezpečnom ovládaní motorového vozidla v cestnej premávke.

Automobilový trenažér AT-227 spĺňa podmienky elektrickej bezpečnosti a elektromagnetickej kompatibility v zmysle aktuálnej legislatívy. Je vybavený osobným počítačom založeným na báze  mikroprocesora Intel i5 a dopravnú situáciu zobrazuje výkonná grafická karta pomocou systému troch na seba nadväzujúcich širokouhlých, 27 palcových monitorov. Monitory zobrazujú panoramatický pohľad z vozidla vrátane obrazu v bočných okienkach a vo všetkých spätných zrkadlách. Spätné zrkadlá zobrazujú aktuálnu situáciu za vozidlom.

Aby odpor volantu pri otáčaní zodpovedal reálnej dopravnej situácii (napr. v zákrutách), volant je vybavený simuláciou sily otáčania volantu. Trenažér je možné prevádzkovať v režime manuálnej alebo automatickej prevodovky. Výcvik riadi elektronický inštruktor, ktorý prostredníctvom hlasového výstupu poskytuje úvodné informácie k jednotlivým cvičným scénam a počas jazdy dáva pokyny a komentáre.

Inštruktor môže efektívne hodnotiť prácu žiaka a jeho pokrok pri výcviku. Slúži na to kontrolný panel zobrazujúci prácu so spojkou a brzdou, stav ručnej brzdy, zaradený prevodový stupeň a použitie smerových svetiel. Počas jazdy softvér zbiera štatistické údaje o chybách v riadení vozidla a o zvládaní dopravných situácií (výjazd z cesty, počet kolízií, nezastavenie na značke atď.). Každá lekcia je elektronicky vyhodnocovaná. Po ukončení alebo prerušení scény sa vyhodnocujú parametre relevantné pre príslušnú výučbovú scénu – typ vozidla (manuál, automat, elektromobil), dátumy jazdy, celková prejdená vzdialenosť, čas jazdy, priemerná a maximálna rýchlosť  ako aj podrobnejšie informácie – nežiaduce zhasnutie motora, vysoké otáčky, nesprávne radenie, štartovanie bez spojky, rozjazd s ručnou brzdou, jazda s nohou na spojke ako aj incidenty – dopravné nehody, kontakt s chodcom, nezastavenie na stopke, prejazd na červenú, nesprávne používanie smeroviek a pod.

Inštruktor môže súčasne ovládať výcvik na viacerých trenažéroch, čo zvyšuje efektivitu výučby.

 


Trenažér je k dispozícii v dvoch verziách:

  • AT-227 Klasik je vybavený softvérom, ktorý sa osvedčil za posledných 10 rokov a na ktorom vyrástli tisíce nových vodičov.
  • AT-227 Virtual ponúka novú modernú grafickú platformu Virtual aj verziu Klasik súčasne. Medzi platformami Klasik a Virtual môžete prepínať podľa vlastného uváženia. Virtual bol od základov prepracovaný a doplnený o ďalšie a dokonalejšie výučbové scény. AT-227 Virtual umožňuje aktualizovať softvér cez Wi-Fi a pridávať nové moduly.

AT-227 Virtual má prepracované dopravné prostredie pre nácvik základných zručností (rozjazdy, ovál, polygón, odbočovanie), ako aj situačný nácvik (križovatky, kruhové objazdy, nájazdy na diaľnicu, zipsovanie i vytváranie záchranárskej uličky). Poskytuje možnosti pre pochopenie rozdielov a rôznych štýlov jazdy v prostredí s miernou premávkou (vidiek), v horskom prostredí, v mestskej premávke s chodcami a električkami. Možnosť nastavenia rôznej hustoty premávky (kruhové objazdy, nájazd na diaľnicu, diaľnica). Vhodným doplnkom výcviku sú rizikové situácie a meranie reakčného času vodiča.

Trenažér automaticky mení adhéziu vozovky v závislosti od nastavených poveternostných podmienok (slnečno, dážď, sneh).

Pre každú scénu je možné individuálne nastaviť parametre ako typ vozidla (manuál, automat, elektro), počasie (slnečno, dážď, sneh, hmla), svetelné podmienky (deň, noc), infotainment a záber spojky na monitore (mechanická prevodovka, rozjazd na 1 prevodovom stupni).